fbpx

Noloc pakt dit jaar nóg groter uit met Week van de Loopbaan

Tijdens de Week van de Loopbaan maakt het grote publiek jaarlijks laagdrempelig kennis met loopbaanbegeleiding, terwijl loopbaanprofessionals garen spinnen bij de bijbehorende media-aandacht. Dit jaar zal die aandacht nóg groter zijn, belooft organisator Noloc.

Joost de Ruiter on augustus 10, 2023 Gemiddelde leestijd: 3 min
Deel dit artikel:
Noloc pakt dit jaar nóg groter uit met Week van de Loopbaan

‘Blijf scherp, blijf ontwikkelen’, dat is de slogan waarmee Noloc dit jaar mensen hoopt warm te draaien voor de Week van de Loopbaan. De beroepsvereniging organiseert het vier-dagen-lange evenement inmiddels traditiegetrouw jaarlijks; eerder kon je op deze website al lezen dat-ie dit keer tussen 18 en 22 september plaatsvindt. Wellicht ten overvloede: gedurende de week kunnen mensen die nieuwsgierig zijn naar loopbaanbegeleiding gratis kennismaken met een loopbaanprofessional bij hen in de buurt. 

Nog meer aandacht dan voorheen

Zoals ieder jaar, hoopt Noloc ook in 2023 dat de Week van de Loopbaan het mes aan twee kanten zal laten snijden. Enerzijds is het initiatief goed voor mensen die worstelen met hun loopbaan: voor hen wordt een financiële drempel weggenomen om kennis te maken met een coach die hen kan helpen. Voor loopbaanprofessionals biedt de week anderzijds kansen: dankzij de aandacht die Noloc in de pers voor het evenement genereert, kunnen zij hun professie in de landelijke media in de schijnwerpers zetten, en hun praktijk in de lokale media aanprijzen. 

Dankzij de aandacht die Noloc genereert komt de professie in de landelijke media in de schijnwerpers te staan

Loopbaancoaches die dit jaar deelnemen aan de Week van de Loopbaan, profiteren van een grotere mediastorm dan in voorgaande jaren, belooft Noloc. In het bericht waarin ze hun slogan bekend maken, rept de organisatie onder andere over een samenwerking met het Financieel Dagblad en BNR, om de Week van de Loopbaan aan de man te brengen. De beroepsvereniging zorgt bovendien voor een speciaal ontworpen media-kit, en voor reclamespotjes op radio, tv en internet.

Aanmelden via Noloc-profiel

Wil jij mensen in jouw regio laagdrempelig kennis laten maken met loopbaanbegeleiding, en in ruil daarvoor meeliften met de mediacampagne die Noloc optuigt? Dan kun je nu in je Noloc-profiel aanvinken dat je mee wilt doen aan de week: de beroepsorganisatie zorgt er vervolgens voor dat belangstellenden jou tussen 18 en 22 september weten te vinden. Noloc benadrukt dat je zelf mag bepalen op welke manier je mee wilt doen: workshops, inloop-loopbaanadviezen en cv-checks behoren allen tot de mogelijkheden. Zolang je de diensten maar kosteloos aanbiedt, vanzelfsprekend.

Noloc benadrukt dat je zelf mag bepalen op welke manier je mee wilt doen

Voor wie meedoet aan de Week van de Loopbaan en zeker wil zijn van wat positieve media, heeft Noloc tot slot nog een gouden tip. ‘Schrijf een artikel voor je lokale krant’, luidt die. De beroepsvereniging weet dat lokale nieuwsbladen negen van de tien ingezonden artikelen met liefde overnemen, en dat een kop als ‘Loopbaancoach in [woonplaats] biedt tijdens Week van Loopbaan gratis begeleiding aan’ het altijd goed doet.

Verder lezen?

Smaakt dit naar meer? Dan lees je via deze link alles over de Week van de Loopbaan op de website van Noloc.

Tags:
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Intelligence Group
LDC
LoopbaanVisie
Noloc
Recruitment Tech
Vista Nova
Werf&

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*