Vroeger moesten loopbaanprofessionals in het wilde weg Googelen, wanneer ze zochten naar een specifiek initiatief dat hun cliënt zou kunnen helpen. Dat moet effieciënter kunnen, dachten de mensen achter Platform Naar Werk, en dus richtten ze inmiddels bijna twee jaar geleden een zoekmachine voor het loopbaangilde op. Inmiddels staat die startpagina voor de beroepsgroep als een huis – het platform greep de kerstdagen aan om terug te blikken op wat het de afgelopen tijd bereikte. En dat was nogal wat.
72% vindt Platform Naar Werk nuttig
Uit de infographic die Platform Naar Werk in een recente post op LinkedIn deelde, maken we op dat loopbaanprofessionals afgelopen jaar de weg naar de website en masse wisten te vinden: uit de cijfers blijkt dat bijna 17 duizend unieke bezoekers van de kennisbank gebruikmaakten. Dat deden ze bovendien naar tevredenheid, blijkt verder. In de afbeelding zien we dat 72% van de bezoekers het platform als ‘nuttig’ ervaarde, en 40% zelfs aangaf de website ‘erg nuttig’ te vinden. In de begeleidende tekst die de organisatie bij haar LinkedIn-post schreef, lezen we dat men “supertrots” is op die cijfers.
We lezen we dat de organisatie achter Platform Naar Werk “supertrots” is op de cijfers
Dat Platform Naar Werk de goedkeuring van veel professionals kon wegdragen, is weinig verbazingwekkend. De kennisbank bevat tenslotte inmiddels 427 hulpmiddelen voor coaches, verspreid over 62 branches van de arbeidsmarkt, zien we in de infographic. We ontdekken daarnaast ook dat het hulpmiddel ‘omscholen tot timmerman’ van leer-werkplek-aanbieder Civilion het populairst was, gevolgd door het keuzekompas van Werken bij Defensie. Verder in de top-5? De vacaturesite van de ambulancedienst in Leiden, de geschiktheidstest van de politie en de omscholen-pagina op de website van de Nationale Beroepengids.
19 presentaties bij groter bijeenkomsten
In de infographic vertelt Platform Naar Werk overigens niet alleen over de bezoekers op de eigen website, ook over het bereik op sociale media wordt een boekje open gedaan. Zo ontdekken we dat de campagnevideo van het platform ruim 150 duizend keer bekeken is, en dat bijna tweeduizend mensen updates van het initiatief volgen op LinkedIn.
De campagnevideo van het platform werd ruim 150 duizend keer bekeken
Tot slot wordt het succes van Platform Naar Werk in de echte wereld met ons gedeeld. We leren dat vertegenwoordigers van de website bij 19 grote bijeenkomsten een presentatie hebben gegeven, en dat 74 partijen een demo van het platform kregen. Bovendien werd er bijna twintig keer van de helpdesk – een plek waar coaches hulp kunnen krijgen bij een begeleidingsvraagstuk – gebruikgemaakt.
Meer lezen?
Benieuwd naar de precieze cijfers die Platform Naar Werk afgelopen jaar noteerde? Bezoek dan via deze link de LinkedIn-pagina van het initiatief, om de infographic zelf te bekijken. Benieuwd naar het verhaal achter Platform Naar Werk? Lees dan via deze link het interview dat LoopbaanPro vorig jaar met project-manager Kim Davelaar afnam.