We schreven er de afgelopen tijd zo vaak over dat het voor jou geen verrassing zal zijn: De Week van de Loopbaan staat op het punt van beginnen. Maar wanneer Nederland volgende week laagdrempelig kennismaakt met ons vak – coaches bieden tijdens de Week kosteloos hun diensten aan – zou het mooi zijn als het grote publiek óók van het initiatief afweet. Immers: hoe meer mensen aan loopbaancoaching snuffelen, hoe meer er uiteindelijk trajecten gaan volgen – en dat is goed voor henzelf, de arbeidsmarkt, en ook voor deze sector. De mediakit die iniatiefnemer Noloc heeft gepubliceerd, helpt je om de Week van de Loopbaan in de schijnwerpers te zetten.
Mediakit
Draag je het vak een warm hart toe en wil je de loopbaansector zien groeien? Dan is het zaak dat je de mediakit in kwestie via deze link download – zelfs als je niet als coach meedoet aan de Week. In het zip-bestand, dat je dus eerst even zult moeten openritsen, vind je allerlei promotiemateriaal, waaronder bijvoorbeeld social media-banners. Ook goed om te weten: Prof. Dr. Marinka Kuipers staat op bijna alle bestanden in de kit afgebeeld: zij is het boegbeeld van het initiatief.
In het zip-bestand vind je onder andere social media-banners over het initiatief
In de media-kit vind je naast jpeg-afbeeldingen (dat zijn foto’s die je direct op je socials of je website kunt plaatsen) ook afbeeldingen die geschikt zijn voor InDesign. Dus maak je je eigen promotiemateriaal in aanloop naar de Week van de Loopbaan? Dan kun je dankzij die bestanden het officiële logo van het evenement aan je uitingen toevoegen.
Ook andere communicatie
De mediakit is trouwens niet het enige middel dat Noloc inzet om de Week van de Loopbaan aan de grote klok te hangen. Afgelopen weken zette de beroepsorganisatie bijvoorbeeld ook vol in op reclamespotjes: op de radio, de tv en het internet werden mensen van het bestaan van de Week op de hoogte gesteld. Vooral op radiostation BNR kreeg de Week veel zichtbaarheid (of moeten we hoorbaarheid zeggen?): in twee weken tijd waren er maar liefst 40 spotjes over het initiatief te horen.
De mediakit is niet de enige manier waarop de Week van de Loopbaan aan de grote klok wordt gehangen
Heb jij je nog niet aangemeld voor de Week van de Loopbaan, maar wil je op de valreep toch graag meedoen? Dan kun je dat in je Noloc-profiel aangeven: mensen die tussen 18 en 22 september kennis met loopbaanbegeleiding willen maken, weten je zo te vinden. Op welke manier je deelneemt is overigens geheel je eigen keus: zo kun je een inloopspreekuur houden, een cv-check aanbieden, of een andere invulling bedenken. Alles is goed – zolang je je hulp maar kosteloos aanbiedt. Via deze link vind je meer informatie over het initiatief.