fbpx

Google, Heineken, Alliander en KLM sluiten zich aan bij Virtuele Banenbeurs

De mooiste nationale en internationale werkgevers als Google, Heineken, Alliander en KLM zijn op 28 juni aanwezig tijdens de Virtuele Banenbeurs. Dat maakte de organisator, werkzoekersplatform Sollicitatiedokter, gisteren bekend

Joost de Ruiter on mei 26, 2021 Gemiddelde leestijd: 3 min
Deel dit artikel:
Google, Heineken, Alliander en KLM sluiten zich aan bij Virtuele Banenbeurs

De werkgevers die op 28 juni op de beurs afkomen presenteren zichzelf aan ambitieuze studenten en young professionals met maximaal 5 jaar werkervaring. Dat alles doen ze in een digitale omgeving die nauwelijks van echt te onderscheiden is, belooft de organisatie.

Walhalla voor jong talent

Google, Heineken, Alliander en KLM zijn niet de enige topwerkgevers die zichzelf op de Virtuele Banenbeurs laten zien. Ook de Rijksoverheid, Ministerie van Defensie, Sogeti, Capgemini en vele andere geven acte de présence.

Verreweg de meeste van deze bedrijven nemen tijdens de Virtuele Banenbeurs niet alleen de tijd om zichzelf als werkgever te presenteren. Ze zullen ook 1-op-1 in gesprek gaan met studenten die op de beurs afkomen.

Skills first

Studenten die zich aanmelden voor deze face to face meetings, worden bij werkgevers gematcht op basis van een intensief assessment. Dat assessment wordt afgenomen door de professionals van IVY Works. Dat is interessant voor werkgevers, aangezien de tests van dit bedrijf normaalgesproken voor 149 euro worden verkocht. Organisaties die aan de beurs deelnemen krijgen de ge-assesste profielen daarentegen gratis aangeboden.

Studenten die zich aanmelden voor face to face meetings, worden bij werkgevers gematcht op basis van assessments

De assessments zorgen ervoor dat jonge werkzoekers op basis van hun skills en vaardigheden – en niet op basis van hun gender, etniciteit of netwerk – bij grote bedrijven aan tafel komen. “Diversiteit en inclusiviteit staan bij ons hoog in het vaandel,” laat de organisatie op de eigen website weten.

De beurs is verder uniek omdat ze landelijk is, en naast Nederlands-, ook Engelstalig.

Netwerken

Op de Virtuele Banenbeurs kunnen studenten en starters naar harte lust netwerken met recruiters. Ook zijn er op de beurs talloze sollicitatie-experts aanwezig die kunnen helpen bij het oppoetsen van een cv en het voorbereiden op een kennismakingsgesprek.

Marieke Wehner, managing director van Sollicitatiedokter, is blij dat grote bedrijven hun naam aan de Virtuele Banenbeurs verbonden hebben. “Bij Sollicitatiedokter helpen we het liefst mensen hun droombaan te vinden. Die droombanen worden bij dit soort organisaties vergeven.”

“Die droombanen worden bij dit soort organisaties vergeven.”

“Maar het echt grote verschil wordt gemaakt doordat we naar skills en vaardigheden kijken, vervolgt ze. “Jong talent wordt bij ons dus niet geselecteerd op basis van hun bestuurs- of buitenlandervaring. Werkgevers waarderen dat, want zo komen ze met een veel breder potentieel in contact.”

Duizenden studenten

Andere bedrijven die zich tot dusverre hebben aangemeld voor de Virtuele Banenbeurs zijn onder andere Intelligence Group, A.S. Watson en Van Dorp Dienstencentrum. Verder zijn de aankomende informatiebijeenkomsten voor werkgevers in trek bij vele andere (inter)nationale grootheden.

De organisatie verwacht daarnaast enkele duizenden studenten met minimaal een bachelorsdiploma te verwelkomen op de beurs. Daarvoor is het in gesprek met vele Nederlandse universiteiten, hoge scholen en studentenorganisaties.

Tags:
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Intelligence Group
LDC
LoopbaanVisie
Noloc
Recruitment Tech
Timetohire
Werf&

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*