We trappen de boekentips af met Brechtje Kessener, die met haar werk een methode biedt voor het ontwerp van organisaties. Een integrale aanpak die verschillende ontwerpmethoden samenbrengt. Hiermee krijg jij een beter beeld van hoe een organisatie in elkaar steekt.
In dit boek laat Sandra Bouckaert zien hoe je kunt luisteren naar alle stemmen in een organisatie, inclusief die van jezelf. Het draait om inclusiviteit en het echt horen van de diversiteit aan perspectieven binnen teams. Perfect voor coaches die werken met groepsdynamiek en diversiteit willen bevorderen in hun sessies.
Hoe zorg je dat hoogsensitieve personen floreren op de werkvloer? Susan Marletta Hart laat je zien hoe je de gevoeligheid van HSP’ers kunt omzetten in een kracht. Je leert hoe je helpt balans te vinden tussen werkdruk en persoonlijke behoeften.
Wil je cliënten helpen om hun intuïtie en observatievermogen te versterken? In Red flags, green flags leert Ali Fenwick je hoe je goed en slecht gedrag kunt herkennen, wat dit zegt over anderen en vooral wat het zegt over jezelf.
Dit actuele boek van Cal Newport verandert de manier waarop jij denkt over productiviteit. Slow productivitygaat over presteren zonder de stress van constante deadlines en burn-outs.
In dit filosofische werk neemt Miriam Rasch je mee in de ethiek van luisteren. Met alle afleiding in deze drukke tijden is Luisteren een vaardigheid die steeds belangrijker wordt. Helemaal in jouw rol als coach. Dit boek vraagt wat inspanning, maar levert interessante inzichten op in hoe je als coach écht kunt luisteren naar je cliënten en hun behoeften.
In Wat gebeurt hier nu eigenlijk? helpt Bas van Kesteren je om dieper te kijken naar wat er écht gebeurt tijdens gesprekken. Hoe vaak blijven drijfveren en emoties onbenoemd? Dit boek geeft je handvatten om open en eerlijke gesprekken te voeren.
Wil je je invloed vergroten en écht impact maken? Dan is dit boek van Donné van Engelen een must-read. Of je nu je cliënten wilt helpen hun invloed te vergroten of zelf op zoek bent naar manieren om je coaching krachtiger te maken, dit boek biedt praktische tips en inzichten.
Coaching is een vak, en in Zin en onzin over coaching worden de laatste trends en vraagstukken door een wetenschappelijke bril bekeken. Met herkenbare cases en een stevige theoretische onderbouwing is dit boek een onmisbaar naslagwerk voor elke coach die zijn vak serieus neemt.
Hoe begin je een goed gesprek? De eerste minuut geeft je tips en technieken om direct de toon te zetten in een gesprek, of dat nu in een coachingstraject is of tijdens een intake. De kracht van een goede opening wordt vaak onderschat, maar Chris Fenning laat je zien hoe je het verschil kunt maken.
Verder lezen?
 Uitgelezen maar nog niet uitgeleerd? Dan hebben we ook zeven interessante podcasts voor je op een rijtje gezet. Zo leer je ook tijdens een herfstwandeling in het bos bij.